פרופיל חברה הוא סוג של כרטיס ביקור מורחב של העסק, הוא מספר ללקוחות פוטנציאליים שלכם ובכלל לעולם מה זה העסק שלכם, במה הוא מתמחה, מה הייחוד שלו ומה הערך שהוא מציע. אז רגע לפני שאתם מתחילים לכתוב פרופיל חברה מקצועי, תנשמו עמוק, כי אני מתחילה להסביר לכם שלב שלב איך כותבים פרופיל חברה מקצועי.
אגב, את המידע הזה אספתי במשך 10 שנים של כתיבת מאות פרופילים של חברות ממגוון רחב של תחומים, אז תהנו!
מה זה פרופיל חברה?
בעידן העסקי התחרותי שבו כל עסק רוצה להבליט את עצמו, פרופיל חברה הוא כלי שיווקי לכל דבר שמעניק רושם ראשוני מדויק ומשקף את האישיות והחזון של העסק. פרופיל עסקי טוב יכול לשמש כתוכן לאתר של העסק, לצורך שילוב בחומרים שיווקיים, בביו ברשתות חברתיות, בקטלוגים, להגשת מכרזים, למצגות עסקיות ואפילו לגיוס השקעות.
איך פרופיל חברה משמש את העסק ביום יום?
פרופיל חברה נועד להציג את העסק, לחזק את המיתוג ולבנות אמון מול קהל הלקוחות, השותפים והמשקיעים. הוא מספק מבט מהיר ומדויק על העסק ועל יתרונותיו בצורה מקצועית ואמינה, ובכך מסייע בהשגת לקוחות חדשים וגם שימור הקיימים. כאשר לקוחות פוטנציאליים רוצים לעבוד איתכם גבר ראשון הם רוצים לדעת מי אתם, ולכן ישוב להציג להם מידע מקצועי ומרשים.
מי קורא פרופיל חברה?
פרופיל חברה רלוונטי לכל מי שמעוניין לדעת יותר על העסק: לקוחות פוטנציאליים, משקיעים, שותפים עסקיים, ספקים ואפילו מועמדים לעבודה. פרופיל טוב יעניק לקורא תמונה ברורה על העסק שלכם, מה שמגדיל את הסיכוי שהם יבחרו לעבוד דווקא איתכם, אז קדימה – תשקיעו בפרופיל מקצועי.
בפרופיל חברה מקצועי כדאי לכלול את כל הפרמטרים הבאים שיסייעו לכם כעסק להעביר תמונה ברורה, אטרקטיבית ואמינה:
אז מה צריך להיות בפרופיל חברה?
- הקדמה קצרה
– מי אתם – משפטים ראשונים שמתארים בקצרה את החברה, תחום הפעילות, והערך המוסף שלה.
– מהי מטרת העסק – הקדמה קצרה מאפשרת לקורא להבין במהירות מי אתם ומה מטרת העסק שלכם. זה החלק שבו נוצרת הרושם הראשוני, ולכן כדאי לגעת בכאב ולהציג את הפתרון שלכם.
- אג׳נדה וערכים
– תיאור של החזון/אג׳נדה שמנחה את החברה, הערכים והעקרונות שמניעים את הצוות.
– הצגת החזון והערכים מחזקת את החיבור עם הקוראים, מאפשרת להם להבין מה עומד מאחורי הפעילות של החברה, ומחזקת את תחושת האמון שלהם.
- היסטוריה וסיפור החברה
– סיפור על הדרך שהחברה עברה מאז הקמתה, מאיפה התחלתם, נקודות ציון מרכזיות, והאתגרים שהיו לאורך הדרך.
– אנשים מתחברים לסיפורים. הצגת הרקע וההיסטוריה של החברה מספקים הקשר אישי ויוצרים חיבור רגשי וגורמת לייצר גם אמון גבוה, ולכן אל תדלגו על השלב הזה, גם אם אתם עסק של אדם אחד.
- שירותים או מוצרים עיקריים
– פירוט השירותים או המוצרים שהחברה מציעה, תוך הדגשה של היתרונות המרכזיים שלהם ומה הערך שהם נותנים ללקוח הפוטנציאלי.
– זהו עיקר הפרופיל, בו הקורא מבין מה הוא יכול לקבל מכם ואילו צרכים אתם עונים עליהם.
- קהל יעד
– תיאור הקהל שאליו מכוונים השירותים שלכם – לקוחות פרטיים, חברות, עסקים קטנים, או תאגידים גדולים.
– כשאתם מציינים את קהל היעד, הקוראים מבינים שאתם מתאימים לצרכים שלהם ובמידה והם חשים הזדהות או שהמוצר או השירות לכם מתאים להם, הם יצרו קשר.
- הישגים והסמכות
– ציון הסמכות והישגים משמעותיים שהחברה הגיעה אליהם במהלך השנים.
– פרמטרים אלו תורמים לאמינות שלכם ומציג אתכם כחברה מצליחה, מקצועית ואמינה.
- צוות מוביל
– תיאור קצר על הצוות הבכיר, המנהלים או המומחים הבולטים שמובילים את החברה.
– מאפשר לקוראים להבין מי עומד מאחורי העסק, ומחזק את הרושם המקצועי והאמינות של החברה.
- הערך והייחודיות שלכם
– פירוט מה מייחד אתכם מהמתחרים ומה היתרונות הייחודיים שלכם בשוק.
– זהו החלק שבו אתם משכנעים את הקורא למה כדאי לו לבחור בכם ולא באחרים. בידול חזק עוזר להבליט את הערך שאתם מציעים.
כתיבת פרופיל חברה עם כל המרכיבים הללו יוצרת תדמית ברורה, אמינה ומושכת שתעזור לכם להשיג לקוחות פוטנציאליים וליצור קשרים עסקיים חדשים, וכן זה בהחלט עובד!
קבלו סגנונות של פרופיל חברה ולמי הם מתאימים
אז אחרי שהבנתם מה צריך להיות בפרופיל חברה, עכשיו הגיע הזמן להתחיל בכתיבה וכמובן להבין איזה סגנון פרופיל עסקי יתאים לעסק הייחודי שלכם.
סגנון פורמלי וקלאסי
מתאים לחברות גדולות, תאגידים וגופים ממשלתיים. סגנון זה מתמקד בעובדות, נתונים ופרטים מקצועיים.
סגנון ידידותי וקליל
מתאים לעסקים קטנים, חברות טכנולוגיה צעירות וסטארטאפים. בסגנון זה תדברו על העסק בצורה קלילה עם מעט הומור.
סגנון סיפורי
מתאים לעסקים יצירתיים כמו סטודיו לעיצוב, סדנאות אומנות, מעצבים, מטפלים אישיים, יועצים וכו׳. הפרופיל משתמש בסיפור על מנת ליצור חיבור רגשי עם הקורא.
סגנון ישיר המותאם לצרכי לקוחות
מתאים לעסקים שמדברים ישירות לצרכים של לקוחותיהם. הפרופיל ממוקד בכאב של הלקוח והפתרון שהעסק מציע.
סגנון מבוסס הישגים
מתאים לעסקים מבוססים עם רשימת הישגים מרשימה. הפרופיל מתמקד בתוצאות, בפרויקטים ובמדדים מוצלחים.
סגנון מינימליסטי וממוקד
מתאים לעסקים שרוצים גישה ישירה ופשוטה, כמו חנויות מסחר, שירותי משלוחים וכדומה. הפרופיל ממוקד ועובר ישר לנקודה.
תהליך כתיבת פרופיל חברה – קבלו 5 שלבים
- הגדרת מטרת הפרופיל – הבינו למי הפרופיל מיועד ומה המטרה שלו (למשקיעים, ללקוחות, לשיווק וכו'). ממש תכתבו לפרסונה מסוימת שתבנו מראש, כזאת שיכולה להיות הלקוח הבא שלכם.
- איסוף מידע על העסק– רשמו את החזון, המטרות, ההיסטוריה של העסק, הישגים, צוות ומוצרים ייחודיים. לאחר מכן תבנו סיפור סביב המידע שאספתם.
- כתבו כמה שיותר – התחילו לכתוב את פרופיל החברה בצורה חופשית, עם כל המידע שמצאתם. אל תחששו לכתוב הרבה – אחר כך תצמצמו ותישארו עם המידע החשוב ביותר.
- עריכה והתאמת הסגנון – ערכו את הטקסט בהתאם לסגנון הרצוי (קליל, פורמלי, מבוסס סיפורים, וכו').
- היעזרו בחוות דעת נוספת – הראו את הפרופיל לכמה אנשים מהתחום לקבלת פידבק ושפרו את הניסוח בהתאם.
ולסיום, קבלו טיפים מעשיים לכתיבת פרופיל חברה מקצועי
שמרו על טון אחיד
כשכותבים פרופיל חברה או בכלל בתהליך כתיבת תוכן לאתר, חשוב לבחור בטון שמתאים לאופי העסק שלכם ולהקפיד עליו לאורך כל הטקסט. לדוגמה, עסק בתחום המשפט או הפיננסים יתאים לו טון רשמי ומכובד, בעוד שסטארטאפ בתחום האופנה יכול לבחור טון קליל ואפילו משעשע. שמירה על אחידות הטון יוצרת חוויית קריאה זורמת ומגובשת, ומסייעת לקוראים להתחבר לעסק.
הוסיפו נתונים אמיתיים
כדי לחזק את האמינות של פרופיל החברה, השתמשו בנתונים מוחשיים ומספרים מדידים. ציינו נתונים כגון מספר הלקוחות, שנות הניסיון, אחוזי הצלחה בפרויקטים, ועוד. כך לדוגמה: "החברה מספקת שירותים ליותר מ-200 לקוחות בכל רחבי הארץ" או "עם מעל 90% הצלחה בשביעות רצון לקוחות". מספרים ונתונים גורמים לקוראים להבין את גודל העסק והישגיו בצורה ברורה ומוחשית.
הדגישו את מה שמייחד אתכם
נסו לחשוב על דבר אחד או שניים שמייחדים את העסק שלכם מהמתחרים. זה יכול להיות שירות מיוחד, שיטת עבודה ייחודית או מוצר שאין לאחרים. לדוגמה, אם אתם עסק טכנולוגי עם דגש על קיימות ואקולוגיה, ציינו כיצד הפתרונות שלכם תורמים לשמירה על הסביבה. בידול כזה יכול לעזור לקוראים להבין למה לבחור דווקא בכם.
שמרו על פשטות ובהירות
פרופיל החברה שלכם צריך להיות נגיש ומובן לכל אחד, ולכן כדאי להימנע משימוש במונחים טכניים מסובכים או במילים גבוהות מדי שאולי הגולשים לא יביני. כתבו בשפה ברורה, מבלי להעמיס במידע מורכב. לדוגמה, במקום "מתודולוגיית Lean לשיפור אפקטיביות ארגונית," אפשר פשוט לכתוב "שיטה שמייעלת תהליכים." כתיבה פשוטה וברורה מאפשרת לקוראים להבין במהרה מי אתם ומה אתם מציעים ובכלל לתת להם הרגשה נוחה.
הכניסו סיפור אישי לפרופיל
לסיפור אישי יש כוח לגרום לאנשים להתחבר רגשית לעסק שלכם. אם יש לכם סיפור על איך העסק התחיל, מה המוטיבציה שלכם, או אתגרים שעמדתם בפניהם – שתפו אותו. סיפורים מייצרים קשר רגשי ומבליטים את הערכים שלכם. לדוגמה, אם העסק שלכם הוא דור שלישי, ספרו כיצד הערכים והמורשת עוברים מדור לדור.
הכי חשוב – סיימו עם קריאה לפעולה
אחרי שהצלחתם לשכנע את הקוראים שהעסק שלכם מקצועי, אמין וייחודי, חשוב להניע אותם לפעולה. בקשו מהם ליצור קשר, לבקר באתר, לעקוב ברשתות החברתיות או להתקשר לפגישת ייעוץ. קריאה לפעולה ברורה מנחה את הקוראים מה הצעד הבא שעליהם לעשות אם הם מעוניינים לשמוע עוד או להתחיל בתהליך התקשרות עם העסק.
בהצלחה ואני כאן בשבילכם תמיד!