איך כותבים תוכן לקידום אתרים? קבלו אסטרטגיות וטיפים מעולים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

טוב, אתם בטח יודעים… כתיבת תוכן לקידום אתרים אורגני הוא היבט הכרחי בכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת, במיוחד אם תרצו לקדם את האתר אורגני ולבנות בסיס טוב. איך עושים את זה? הכל כאן.

 

מנועי החיפוש של גוגל משתנים כל הזמן, האלגוריתמים מחפש באופן תמידי אחר התוכן הרלוונטי והערכי למשתמשים, ולכן ישנה חשיבות לבניית אסטרטגיה רגע לפני שכותבים מאמר את כל תוכן אחר לאתר. אציין שתוכן זה לא רק מאמרים, אלא יותר דפי תוכן פנימיים כמו מידע על השירותים שאנחנו נונים ללקוחות וגם תוכן שמופיע בעמוד הבית שלנו. למעשה, כל מה שנכתב באתר חייב להיות מתוכנן  היטב אם נרצה שגוגל יסרוק את האתר שלנו ויבין שהוא בעל ערך.

 

ומה זה ייתן לנו הערך?

טוב ששאלתם. קידום אורגני הוא קידום טבעי המוצג לאחר התוצאות הממומנות. למעשה, גוגל מקדם ״בחינם״ אתרים, אבל הוא מעוניין להציג תוצאות עם ערך, ולכן עלינו להתאמץ ולהראות לגוגל שהאתר שלנו מציע תוכן ערכי לגולשים על מנת שיציג אותו בתוצאות הראשונות בכמה שיותר ביטויים הקשורים לתחום שלנו.

 

אז איך כותבים תוכן לקידום אורגני אפקטיבי?

 

הגדירו מטרות ואת הפעולה שתרצו שהגולש יבצע

לפני שצוללים לתהליך הכתיבה, חשוב להגדיר את מטרת התוכן שלכם וממש לבנות שפה שתתאים לקהל היעד. מטרה זה אומר גם מה תרצו שהגולש יעשה באתר שלכם: האם תרצו לתת לו מידע ולהיות סוג של פורטל, לגרום לו למלא שאלון/טפסים או אולי ליצור קשר לאחר שקרא מידע על השירות שלכם.

 

בצעו מחקר מילות מפתח

לאחר שהגדרתם מטרה, זה הזמן לבצע מחקר מילות מפתח שהיא למעשה מהווה את הבסיס ליצירת תוכן אפקטיבי לקידום אורגני. זהו את מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים שקהל היעד עשוי לחפש אתכם  תוכל להיעזר בכלים ייעודיים לכך  כמו Google Keyword Planner, SEMrush או Ahrefs. אלה יכולים לסייע לכם לאתר את מילות מפתח שיש להן תנועה גבוהה עם תחרות בתחום שלכם.

 

דגש על תוכן איכותי

גוגל נותנת עדיפות לתוכן איכותי עם ערך למשתמשים. הקפידו ליצור תוכן אינפורמטיבי, מרתק וכזה שמביא מידע ערכי, נתונים, סטטיסטיקות ומספרים. שלבו מילות מפתח באופן אורגני ולא מתאמץ ושימו תמיד את חוויית הקריאה של הגולש בראש סדר העדיפויות. המטרה שלנו שהגולשים ישארו כמה שיותר זמן בדף ויקראו עד הסוף.

 

מבנה ועיצוב האתר והטקסט

לחוויית המשתמש יש חשיבות גבוהה, לכן שימו לך בעת הכתיבה לשלב תוכן עם כותרות ברורות, כותרות משנה ובולטים המשפרים את חוויית הקריאה. בנוסף, השתמשו בפסקאות קצרות ושלבו אלמנטים ויזואליים כמו תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה כדי לשפר את המעורבות של הגולשים ובכלל כמו שאמרתי כבר – להשאיר את הגולשים כמה שיותר זמן בדף כי גוגל בודקת הנתון הזה.

 

אופטימיזציה לחיפוש נוח

התאימו את התוכן לכוונת החיפוש של קהל היעד שלכם, כלומר הבינו מה הגולשים מחפשים בתחום הספציפי שבו אתם עוסקים כמו מידע על תחום מסוים, ניווט, שאלונים, טפסים, מדריכים, מחשבונים וכך הלאה. למעשה, התאימו את אופי התוכן לצרכים הייחודיים של הגולשים, כך הם ימצאו מידע עם ערך.

 

וודאו שהאתר נוח לגלישה מהנייד

אין ספק שהיום אחוזי הגלישה מהנייד גבוהים מאוד, ולכן חשוב לוודא שהאתר ובכלל התוכן שבו מותאמים לגלישה מכל סוגי המכשירים הניידים והטאבלטים.  השתמשו בעיצוב רספונסיבי, וודאו שיש טעינה מהירה של הדפים וכך הלאה. כפי שאמרנו, חוויית משתמש היא אחד הדברים הקריטיים בתהליך קידום אורגני.

 

שילוב קישורים פנימיים בטקסט

שלבו קישורים פנימיים באופן אסטרטגי כדי להדריך את המשתמשים לגלוש בדפים רלוונטיים באתר שלכם. חשוב להוציא קישורים פנימיים מתוך המאמרים או הטקסטים שאתם מוסיפים לאתר, לדוגמה קישור מתוך דף שירות למאמר או מדריך שנמצא בבלוג. פעולה זו לא רק משפרת את הניווט, אלא גם משפרת באופן משמעותי את ביצועי ה- SEO.

 

אופטימיזציה של מטא תגים

בצעו אופטימיזציה של מטא תגיות, כולל תיאורי מטא ותגיות כותרת, עם מילות מפתח רלוונטיות כדי לשפר את הנראות בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. תיאורי מטא מושכים שבהם משולבים מילות מפתח לקידום האורגני יכולים להגדיל את שיעורי ההקלקה.

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!