איך כותבים סיפור מותג שהוא גם תוכן שיווקי קולע?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אם נמדוד את יעילות הקמפיינים הפרסומיים ברשתות חברתיות, נראה כי דווקא פוסטים מוצלחים שיצרו סיפור מעניין על המותג נעשו חברתיים יותר באופן אוטומטי, הצליחו לגעת בלבו של הגולש ולאפשר לו לעצור לרגע ולראות במה מדובר. לאחר שכבר עצר הוא יוכל לעשות לייק, לשתף את הפוסט ואפילו להתעניין ולהיכנס לאתר של החברה. אגב, גם באתר החברה נוכל להמשיך למענו את הסיפור על ידי כתיבה באותו קו, אבל כאן התוכן יהיה קצת יותר ממוקד ופחות סיפורי.

תמונה אחת שווה אלף מילים, זהו משפט נכון, אולם התמונה שווה הרבה יותר כאשר היא מלווה בטקסט מרגש. מובן שאם מטרתנו בסופו של דבר ליצור סיפור מעניין ולאפשר לגולש להתעכב ולבדוק את העניין, עלינו לצרף לתוכן הנכתב תמונה מיוחדת שתעכב את הקורא וגם תגרום לו לקרוא את הסיפור שלנו.

סיפור מעניין בעולם מהיר

השאלה הנשאלת היא, איך אנו יכולים לספר סיפור מעניין על אודות המותג שלנו? איך אנו יכולים למצוא תמונה מעניינת שתשקף את מהות הסיפור של המותג שלנו? ואם יש לנו מוצר משעמם כמו ראיית חשבון למשל, וסביר להניח שמספרים הם לא כלי ליצירת סיפור, תתפלאו. בעזרת כמה טכניקות פשוטות תוכלו לייצר סיפור מעניין שעליו תוכלו לרכוב ברשת ולייצר באז רציני. רגע רגע, היכן לפרסם את הסיפור? באודות החברה, בפוסט ברשתות חברתיות, בדף נחיתה וגם כתיבת כתבות לבלוג שלכם.

שנתחיל?

כלל ראשון – אל תמכרו שום דבר חוץ מהסיפור של העסק שלכם. החשיפה, המכירות וההתעניינות כבר יגיעו מהסיפורים שלכם, כמו גם מהתמונות שתפרסמו באתר/ברשת החברתית.

גובה העיניים – אין צורך להתחיל בסיפור דמיוני כמו "הכל התחיל כשיום אחר בהיר סבי פתח נגריה בפאתי הסמטאות החשוכות…". מיותר ומשעמם. מה שכן יכול לעבוד – "הנגריה של סבי ז"ל הועברה לי בירושה, ממנו קיבלתי את המסירות והנאמנות ללקוחות, ומהעולם המודרני קיבלתי השראה לעיצובים חדשניים. בנגריה תוכלו ליהנות משילוב בין שני העולמות הללו. חדשנות עם ערכים ישנים וטובים".

סיפור אמין המחובר לערכי המותג – אמינות היא שם המשחק בסיפור מותג. כאשר תספרו סיפורים מהלב, הם יהיו מורגשים וייגעו חזק, ולכן אל תנסו לסלף דברים או להגזים. רצוי שבסיפור יהיו דמויות, מקום, שעה. וכו'. דוגמה טוב לסיפור אמין: "לאחר לידת בתי הבכורה הרגשתי צורך לרדת במשקל, ופתאום ראיתי בלוח המודעות של הבניין מודעה על שיעורי פילאטיס. התאהבתי ומאז הכל היסטוריה…".

לשקף את המותג – סיפור טוב ידבר על המותג ולא על דברים דומים, מה גם שהוא יכול להיות אישי, אבל בטוב טעם. לא פולשני מדי. לדוגמה, מסעדה בלב שוק "מחנה יהודה" שיש לה סיפור ישן וטוב על אישה מרוקאית מבוגרת שישבה בביתה שנים רבות ובישלה לכל משפחתה המורחבת. בגיל 60 החליטה בפעם הראשונה בחייה לצאת לעבוד ופתחה מסעדה שבה יוגשו יום יום מאכלים מעשה ידיה. נראה כי רבים יעדיפו לגשת לטעום את פרי עמלה מאשר לאכול ג'אנק.

סיפור חברתי נוגע – כולנו הזדהינו עם דפני ליף בשנת 2011 במחאת האוהלים, היו שם מסרים כאובים ונוגעים בכולם. לא משנה אם מדובר במעמד הביניים או בעשירים בכלל. כולם הזדהו אתה. בדיוק גם אתם, יכולים לספר סיפור חברתי, כן גם על עסק משרד משעמם של רואה חשבון. אפשר לספר כי המשרד מעסיק (רק אם באמת) בעלי מוגבלויות, או שחלק מרווחי החברה נתרמים לעמותות שונות ואז לפתח את בחירת העמותה לסיפור מעניין. בקיצור, שיהיה סיפור עם ערך ואם אפשר גם עם מוסר השכל.

אפשר גם לדבר על נקודות חולשה – לא תמיד נקודות חוזקה יכולות להוות סיפור מעניין, דווקא הנקודות החלשות יותר יכולות להיות מעניינות. לדוגמה, יועץ זוגי שהחליט ללמוד את התחום עקב משבר גירושין, כדי לסייע לבני זוג לסיים את הגירושין בצורה מכבדת. מטפלת רגשית לילדים שבעקבות חוויה שחוותה עם בנה בעל הפרעות קשב החליטה ללמוד את התחום. מדובר בסיפורים שיכולים להיות סופר מרתקים!

לסיכום, סיפור טוב הוא מה שבונה מותג טוב, כי מה זה מותג? הוא מיקוד של רגשות שנוצרים עקב סיפורים שונים או תמונות שהצלחנו להעביר לצרכנים, שמאפשר להם להשאיר פרטים או לרכוש דבר מה מכיוון שהם מרגישים משהו כלפיכם. ככל שנעביר לצרכנים מסר יותר נוגע, יותר רגשי, ואמיתי, כך הם יזכרו אותנו בצורה חיובית ופשוט יתחברו אלינו וירגישו בנוח להרים טלפון או להשאיר פרטים – הרי זו המטרה הסופית שלנו.

אז מה הסיפור שלכם? שבו וחשבו מה מייחד אתכם, מה גרם לכם לפתוח את העסק, האם יש לכם משהו מעניין, חברתי ואפילו קצת אישי לחלוק עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!