איך כותבים מאמרים לקידום אתרים בבינה מלאכותית?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פעם, כשרצינו לכתוב מאמרי קידום אתרים, היינו יושבים עם דף וורד ״לבן״, מקורות מידע, ועיפרון (או מקלדת). התהליך היה ארוך, מלא טיוטות, ושעות של דיוקים עד שהיינו מגיעים לתוצאה המדויקת. ואגב זה לא היה מזמן, אני מדברת איתכם על שנתיים אחורה בלבד.

היום? הכל השתנה. כלי בינה מלאכותית שברו את הכללים והפכו את הכתיבה למשהו שכל אחד יכול לעשות – גם מי שלא עבד עם תוכן מעולם.

 

אבל! זה לא אומר שהכלי לבד עושה את העבודה.

במאמר הזה אני אתן לכם את כל הטיפים, התובנות והסודות שלי – כדי שגם אם אתם כותבים מאמר עם AI, הוא יהיה מקצועי, קריא – ובעיקר: ימשוך את תשומת הלב של גוגל.

 

רגע, למה צריך לכתוב מאמרים לקידום אתרים?

גוגל אוהב אתרים שמשקיעיםב – כתיבת תוכן איכותי. הוא מחפש תשובות, מידע ומידע נוסף – כי התוכן עוזר לו להבין על מה האתר שלכם מדבר ולהציע מידע איכותי לגולשים המחפשים אותו. כל מאמר שאתם מעלים לאתר הוא בעצם הזדמנות להסביר לגוגל: “הנה, זה מה שאנחנו יודעים, זה מה שאנחנו עושים – וזו הסיבה שמגיע לנו מקום גבוה בתוצאות החיפוש.”

 

מאמרים טובים עושים שלושה דברים:

  1. מושכים יותר תנועה לאתר (כי אנשים מחפשים תשובות).
  2. בונים אמון וסמכות (כי אתם עונים על שאלות ומבינים את התחום).
  3. הופכים אתכם לבחירה הטבעית כשמישהו רוצה לקנות או להשאיר פרטים.

 

האם גוגל מזהה תכנים שנכתבים בבינה מלאכותית?

שאלה מצוינת.

התשובה היא: כן – אבל גם לא.

 

מצד אחד, גוגל עצמו אומר שהוא לא “פוסל אוטומטית” תוכן שנכתב ב-AI.

מה שחשוב לו הוא האם התוכן *איכותי, שימושי וכזה שנותן ערך אמיתי לקורא.

 

מצד שני, אם מעלים טקסטים גנריים, משוכפלים או כאלה שאין בהם ערך אמיתי – גוגל יודע לזהות ולהוריד את הדירוג שלהם.

כלומר, זה בסדר לכתוב תוכן עם AI, כל עוד אתם – או כותב/ת מקצועי/ת – נותנים לו את הטאצ׳ האנושי, הסדר, העריכה והניסוח שמבדילים בין “סתם תוכן” רובוטי ומשעמם לבין תוכן שגוגל (והלקוחות שלכם) באמת אוהבים ורוצים לקרוא.

 

אילו כלי בינה מלאכותית קיימים היום?

כלימה הוא עושהעלות שימוש (משוער)
ChatGPTטיוטות ראשוניות, רעיונות, ניסוחים בסיסייםיש גרסה חינמית, פרימיום כ-$20 לחודש
Claudeכתיבה יותר אנושית, עיבוד שפה טבעי מתקדםחינמי בחלק מהכלים, פרימיום בתשלום
Gemini (Google)מענה חכם, ניסוחים טובים גם בעבריתכלול בגוגל – תלוי בשירותים
Jasperמותאם במיוחד לכתיבת תוכן שיווקי ומאמריםמ-$39 לחודש
Copy.aiהצעות לכותרות, פסקאות ותוכן שיווקי ממוקדחינם עם הגבלות, או חבילת פרימיום

מה אני ממליצה?

לכתיבת מאמרי קידום, אני אוהבת להתחיל עם ChatGPT או Claude – לכתוב פרומט (הנחייה לצ׳אט) איכותי ומשם לקחת את הטיוטה שקיבלתם, לדייק ולהפוך אותה למאמר אמיתי עם קול אישי וברור וגם קצת להכניס ידע מכם שגם הצ׳אט לא יודע.

 

טיפים לכתיבת מאמר טוב שגוגל אוהב (גם עם AI)

כתבו קודם כל כותרת (H1) חזקה וברורה

אל תסתפקו בכותרת “מאמר על…”. הכותרת צריכה להסביר מה מחכה לקורא ולמשוך אותו פנימה לקרוא את הכתבה שלכם.

איך כותבים בבינה מלאכותית

שלבו מילות מפתח – אבל בטבעיות

בחרו מילת מפתח אחת עיקרית, ועוד 2-3 מילים נלוות ההמלצה היא לייצר לפחות 10% מילות מפתח של הביטוי המרכזי שתרצו לקדם, כלומר אם כתבתם מאמר של 400 מילים, שלבו את הביטוי המרכזי לפחות 4 פעמים במאמר.

חשוב מאוד! תכתבו אותן כמו שהייתם אומרים אותן בשיחה, בלי לדחוף מילים בצורה מלאכותית.

 

התחילו כל מאמר עם פסקת פתיחה חזקה, סוג של ״הוק״

הפתיחה היא ההזדמנות שלכם להכניס את הקורא לעניינים – וגם את גוגל, ולכן תסבירו בקצרה מה הולכים לקרוא ולמה זה שווה את הזמן שלו.

 

חלקו את המאמר לכותרות משנה (H2, H3)

גוגל קורא מבנה של מאמר, וכך גם הגולש, וא סורק עם העין ובוחר איזה פסקה מתחשק לו לקרוא. ככל שהמאמר שלכם מסודר יותר – הוא מבין יותר טוב מה הנושא וכמובן ידרג אתכם גבוה יותר.

דבר נוסף, תשמרו על פסקאות אחידות וקצרות, כלומר כותרת משנה, וסביב 70 מילים בפסקה, לא יותר.

 

אל תוותרו על עריכה אנושית

גם אם AI כותב מעולה – אתם חייבים לעבור על הטקסט, להוסיף דוגמאות, סגנון ואנרגיה ייחודית.

 

ולסיום, הבאתי לכם שאלות ותשובות נפוצות על כתיבה עם AI לקידום אתרים

 

האם כדאי לכתוב מאמר לקידום אתרים רק עם AI?

אפשר – אבל עדיף לשלב גם כתיבה אנושית. AI נותן בסיס טוב, אבל הניואנסים שלכם הם אלה שיעשו את ההבדל בין מאמר רובוטי ומשעמם לבין מאמר שבאמת כיף לקרוא.

 

כמה מילים צריך במאמר לקידום אתרים?

גוגל אוהב עומק. מאמר של 800-1200 מילים זה אחלה נקודת פתיחה. אבל חשוב שהמאמר יהיה מחולק יפה עם כותרות שנה, בולטים, טבלאות, שאלות ותשובות וכל מה שצריך כדי להפוך את הכתבה למעניינת וכיפית לקריאה.

 

איפה להוסיף מילות מפתח?

כותרת ראשית, כותרות משנה, פסקת פתיחה, וסיום – אבל אל תגזימו!

 

באיזה תדירות להעלות מאמרים חדשים?

לפחות 1-2 מאמרים בחודש שומרים על האתר “חי” בגוגל – ונותנים לכם תנועה רלוונטית. כמובן שתלוי בתחרות של התחום.

 

איך לבחור על מה לכתוב?

תתחילו בשאלות שהלקוחות שלכם שואלים! זה לא רק טוב לגוגל – זה טוב לעסק. תוכלו גם לבקש מהצ׳אט שיציע לכם נושאים מעניינים על התחום שלכם. תבקשו ממנו כמות של נושאים לדוגמה ״תן לי 5 נושאים, בנושא כזה וכזה״, תכתבו על העסק שלכם כמה מילים ותצרפו לינק לאתר שלכם.

 

יאללה, בואו נסכם!

הכתיבה בבינה מלאכותית לא מחליפה אותנו – היא רק עוזרת לנו להוציא החוצה את הידע והניסיון שלנו, מהר יותר ובלי לחפש השראה שעות.

והכי חשוב? בסוף, מי שמכיר את העסק ואת הקהל – זה אתם.

אם אתם רוצים ללמוד איך להפוך את הכתיבה הזו למאמרים מקצועיים שמביאים תוצאות – בואו נדבר. זה בדיוק מה שאני עושה כבר מעל עשר שנים 😉✨

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!