תאוריית המסר – מסרי שיווק הממוקדים והמדליקים ביותר בארץ ובעולם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כתיבה שיווקית

העולם שלנו מלא במסרים שיווקיים. המסרים הינם בכל מקום בו אנו נמצאים, החל מפרסום הנמצא על גבי שלטי החוצות ובמסכי הטלוויזיה, מודעות באוטובוסים וברשתות השיווק, וכלה בפרסום ברשתות החברתיות, באינטרנט, ואף פרסום מוצרים חדשים על גבי המוצרים שכבר צרכנו…


בשל עומס המסרים הנמצאים בכל מקום, שלעיתים כופים עצמם ויוצרים אנטגוניזם בקרב הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים – הביקוש למסר ממוקד, חד וקולע שיבלוט בין מיליוני המסרים, גדול במיוחד.

אז כיצד מוצאים את המסר השיווקי המושלם?

המשפט less is more שתבע האדריכל לודוויג מיס ואן דר רוהה, ממייסדי הסגנון הבינלאומי ומנהל בית ספר הבאוהאוס, טוען למינימליזם באדריכלות. את המשפט אימצו פרסומאים רבים ואנשי שיווק שרצו לייצר מסרים פשוטים וקולעים, להבדיל ממסרים עמוסי תוכן ומייגעים. הדגש בשיטת פרסום מסוג זה הוא על איכות המסרים והיכולת שלהם לבלוט בין עומס מסרים שיווקיים המציפים את הצרכן.

התרסיס שזכה בפרס "קקטוס הזה"ב"

המינימליזם בפרסום מגיע לידי ביטוי בסלוגן קצר וקולע, או בתמונה שאין בה הרבה אלמנטים שמעבירה את המסר בברור ובצורה יצירתית. דוגמא לכך ניתן למצוא בפרסומת של חברה אמריקאית המשווקת תרסיס קוטל עכבישים. במודעה נראית ידו של ספיידרמן מוטלת על הרצפה בכניעה בין דלת החדר למסדרון . המסר שלא נכתב אך מועבר לצרכן בצורה ברורה ובעלת הומור (התרסיס שלנו כה טוב שהוא יכול לקטול את ספיידרמן – מלך העכבישים) כבש את ליבם של צרכנים רבים שמיהרו לרכוש את המוצר. המודעה אגב, זכתה בפרס 'קקטוס הזהב' – פרס לו מייחלים משרדי פרסום רבים.

תרסיס

חד, מינימליסטי וקולע

מסר שיווקי מינימליסטי נוסף שניתן ללמוד ממנו, הוא המסר השיווקי הקולע של חברת Nike. החברה, בעלת לוגו מינימליסטי, המשיכה את הקו הייחודי שלה ובחרה בסלוגן: just do it הגאוני שמלווה את החברה שנים רבות. היכולת של אנשי השיווק להיכנס אל ראש הצרכנים ולהבין כי מה שיניע אותם היא מוטיבציה היא יכולת ייחודית.

nike
אנשי השיווק של החברה, הבינו כי לאנשים רבים קשה להתחיל בפעילות ספורטיבית לאו דווקא מטעמים פיזיים, אלא מטעמים של 'עצלנות' או חוסר מוטיבציה, וכעת מה שיש לעשות הוא לעודד אותם לקום מהכורסה תוך הפעלת טריגר פרסומי שיעודד אותם להתחיל בפעילות ספורטיבית.
המסר של החברה שמשמעותו 'פשוט עשו זאת' נוגע לאנשים רבים שמתחברים בזכות המסר הקולע והרגשי למותג, ובשל כך מתחילים לצרוך מוצרי ספורט ולעסוק בפעילויות ספורטיביות. עקב הסלוגן המנצח של החברה, חברת Nike היא הראשונה בראשם של הצרכנים בכל פעם שהם זקוקים למוצר ספורט כזה או אחר.

אובמה והמוביל מדרום תל אביב

בזירה הפוליטית ישנו חיפוש תמידי אחר סלוגן מנצח. סלוגן שמבטיח פתרונות אידאליים לאזרחים, וסוחף אחריו המונים. את הנוסחה לסלוגן פיצח הצוות שהנהיג את הקמפיין של נשיא ארצות הברית ברק אובמה. אובמה שדיבר בקמפיין שלו לנשיאות בעיקר על תמיכה מתונה ומסויגת בקפיטליזם ותמיכה רחבה במדיניות רווחה סוציאל-דמוקרטית וזכויות אדם ומיעוטים, ניסה להעביר מסר של הצלחה ושל יכולת של העם לקבל תנאים טובים יותר בהנהגתו.
הסלוגן שליווה את הקמפיין של אובמה yes we can נראה שעשה את העבודה, בעיקר בשל השימוש הברור במינימליזם בשיווק, תוך הבטחה ברורה לעם שבחירה באובמה לנשיא ארצות הברית – היא שתוביל אותם להצלחה ולחיים טובים יותר. הקרבה ששידר הסלוגן, בנוסף למשמעות המשולשת של הסלוגן שהתפרשה בין היתר בשלוש שפות: אנגלית, צרפתית ועברית – הפכו את הסלוגן לסלוגן מנצח.
אם נחזור למדינת ישראל הקטנה, אני רוצה לספר לכם על סלוגן שאותי קנה. לפני מספר שנים טיילתי בתל אביב, ונתקלתי במודעה של מוביל דירות שעוסק בהובלות קטנות. המודעה הפשוטה והקטנה שהודבקה על לוח מודעות נוסחה בצורה הבאה: "אתה צריך הובלה? אני צריך פרנסה." מתחת לסלוגן היה מספר טלפון ושם של המוביל. ותו לא. מודעה זאת קלעה לצורך שלי ושל רבים, וגם גרמה לי ולאחרים שעברו במקום לחייך.

הובלות

לסיכום, על מנת להעביר מסר שיווקי ברור, כל מה שיש לעשות הוא לזהות צורך, ולענות עליו בצורה קולעת ויצירתית. כך עשו אנשי השיווק של חברת Nike, משרד הפרסום של חברת קוטל העכבישים, מנהלי הקמפיין של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, וגם המוביל חסר הניסיון בשיווק ופרסום מדרום תל אביב.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

יצירת קשר