איך כותבים תוכן שיווקי לבד? כן לגמרי לבד!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מכירים את זה שאתם חייבים לכתוב איזה משפט שיווקי או כמה מילים על עצמכם ואתם פשוט מאבדים את זה? אז הבאתי לכם כאן את כל מה שצריך לעשות כדי לייצר תוכן שיווקי שהוא בול.

התחילו במטרות

בעצם כל דבר בחיים מתחיל בהגדרת מטרות, אבל כאן מדובר על מטרות שונות: לדוגמה הגדירו את  היעדים ומה תרצו להשיג בעזרת הכתיבה השיווקית. האם אתם שואפים לייצר לידים, להגביר את המודעות למותג, לייצר מכירות או בכלל לחנך את קהל היעד לפעול אחרת ממה שהיו רגילים. רק הבנה ברורה של המטרות תעצב את הטון, המסרים והאסטרטגיה הכוללת של התוכן.

 

למי אתם פונים בכלל?

הכרה מעמיקה של קהל היעד חיונית ליצירת תוכן שיווקי רלוונטי לו, הן מבחינת שפה והן מבחינת מסרים. זה הזמן לבנות פרסונה, סוג של דמות שיכול להיות קהל היעד של המוצר או השירות שלכם. לדוגמה, אם אתכם מוכרים שירות של אימון אישי לאחר משבר, קהל היעד יכול להיות אישה בשנות ה- 40 לחייה, עם 3 ילדים, מתגוררת באזור המרכז שעברה גירושין קשים.

 

לגעת בכאב, בעדינות

המסרים כמובן צריכים להיות בהתאם ולגעת בכאב של קהל היעד שלכם ושל הפרסונות שבניתם. בנוסף, הכתיבה תוכל להכיל גם דוגמאות ומסרים שיגרמו לקהל היעד להזדהות עם המצב שלהם. נחזור לדוגמה: ״כל משבר הוא הזדמנות לצמיחה אישית. בואו נעשה את זה יחד, נמצא את ההזדמנות הזו״.

 

כותרת ופתיח חייבים להיות אש

הכותרת או המשפט הראשון הם  הדבר הראשון שמושכים את תשומת הלב של הקהל, ולכן כדאי להשקיע בהם. חשוב לדעת שככל שתתעכבו יותר על הפתיח או הכותרת, כך הכל בהמשך יזרום. חשוב גם שהם יהיו תמציתיים, ימשכו תשומת לב וייצגו בצורה ברורה את הערך שלכם כבר על ההתחלה.

 

נקודות רבותיי, נקודות

לפני שמתחילים לכתוב תוכן שיווקי, כדאי לכתוב בנקודות את הרעיונות העיקריים או את הנקודות שתרצו להעביר בטקסט.  הפעולה הזאת תסייע לכם לייצר מבנה  לתוכן ותבטיח לכסות את כל המסרים העיקריים שתרצו להעביר. בלי קשר זה גם יסייע לשמור על זרימה של הטקסט, במיוחד בטקסטים ארוכים.

 

התמקדו בערך שאתם נותנים

הרבה פעמים בעלי עסקים מתמקדים בהם, כלומר כמה הם טובים ומהממים ופחות ביתרונות שהם נותנים ללקוח. אני ממליצה לכתוב בבולטים מה היתרונות שאתם מספקים ללקוח, כלומר למה דווקא אתם על פני אחרים ולהתמקד ביתרונות הללו לאורך כל הכתיבה. בקיצור, מה התוצאות שאתם מייצרים, איך אתם פותרים ללקוח את הבעיה ואיך השירות או המוצר שלכם הולכים לשנות להם את החיים.

 

כתבו תוכן בשפה משכנעת, לא אגרסיבית

כתיבה שיווקית יעילה צריכה להיות משכנעת, ולכן השתמשו בטכניקות משכנעות סטוריטלינג, המלצות של לקוחות, קייסטאדי, הוכחות חברתיות ופניות רגשיות כדי למשוך את הקהל ולבנות אמון. עם זאת, חשוב מאוד לא לייצר הנעה לפעולה אגרסיבית מידי, אלא בעדינות.

 

כתבו תוכן תמציתי

נרצה או לא, בעידן הדיגיטלי לאנשים אין סבלנות לטקסטים ארוכים, ולכן חשוב כתיבת תוכן חייבת להיות קצרה ואיך שאומרים קלה ״לעיכול״.  השתמשו בפסקאות קצרות, נקודות, כותרות משנה וטכניקות עיצוב כדי להפוך את הכתיבה לקלה לסריקה עם העין. בכל מקרה, הימנעו מכתיבה בז'רגון או במונחים מורכבים מידי ולא ברורים ללקוח הפשוט.

 

הקפידו לייצר הנעה לפעולה (CTA)

בסוף הטקסט שכתבתם אל תשכחו את ההנעה לפעולה, כתבו בצורה ברורה מה תרצו שהגולש יעשה. לדוגמה להשאיר פרטים, לבצע רכישה, להתקשר, להירשם לוובינר וכך הלאה. בכל מקרה, עודדו את הקוראים שלכם לנקוט בפעולה הרצויה, סוג של דחיפה קלה.

 

ולסיום לא לשכוח הגהה ועריכה

רגע לפני הפצת התוכן, הקדישו זמן להגהה ולעריכה. בדקו שאין שגיאות דקדוק וכתיב,  שהכתיבה זורמת בצורה חלקה ושהכל ברור. כדאי לבקש מעוד עין לעבור על הטקסט כדי למנוע פדיחות מיותרות.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!