ספיישל ליום החיבוקים הבינלאומי: ככה כותבים מילים מחבקות באתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

21 לינואר הוא יום החיבוקים הבינלאומי שמטרתו להעניק זה לזה תחושת ביטחון, אהבה ושייכות. בשיטוט ברשתות חברתיות נוכל לראות מותגים רבים המזמינים אתכם לחיבוק בסניפי הרשת וגם כאלה ששולחים לנו חיבוקים וירטואליים. אז בואו נראה מהו המקור של יום החיבוקים, ואיך נוכל לחבק כל גולש שהגיע לאתר שלנו באמצעות כתיבת תוכן.

בשנת 1986 סטודנטים אמריקאים החליטו לייצר תרבות חיבוקים חדשה, שאגב מאוד מתאימה דווקא לתרבות הישראלית החמימה. לפיהם, בתאריך ה- 21 בינואר עלינו להתחבק עם אנשים קרובים ואפילו עם זרים ברחוב. כמובן שהחיבוקים יעשו באהבה ומתוך רצון והנאה.

המנהג החמים של יום החיבוקים אותו יצרו הסטודנטים, התפשט למדינות נוספות ברחבי הגלובוס כמו קנדה, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה והגיע גם לארצנו הקטנטנה. אגב מצאתי מקור נוסף ליום החיבוקים והוא הסיפור על כומר בשם קווין זאבורני המתגורר במישיגן שהכריז על תאריך זה כיום החיבוקים הבינלאומי, המעניק לאנשים זריקת עידוד לאחר תחילת השנה החדשה.

אז מסתבר שהסטודנטים האמריקאים או הכומר ידעו היטב מה הם עושים, כיוון שמחקרים מראים שחיבוק הוא אקט בריא ולו תועלות רפואיות רבות. כאשר אנו מתחבקים מתגברת הפעילות של מערכות העצבים ויש אומרים גם שהמוח מפריש הורמון הגורם לאושר ויחס טוב לעולם, ואפילו מערכת החיסונים מתחזקת.

תשאיר לי מקום לחבק אותך 

אם כבר מדברים על הרגשה טובה, נראה שחיבוק הוא בדיוק מה שכל לקוח צריך לקבל כאשר הוא נכנס לאתר שלנו דרך חיפוש בגוגל או דרך המלצה. הגולש צריך סוג של חיבוק וירטואלי ראשוני, שיאפשר לו להבין שהגיע למקום הנכון. אני כמובן מדברת על המשפט הראשי באתר שגורם לגולש להרגיש בנוח. מובן שניתן לשלב בהמשך מילים מחבקות נוספות ומיקרו קופי שגורם לחיוך.

איך עושים את זה?

השקיעו במשפט ראשי מחבק

המשפט הראשון באתר הוא 'הוולכאם'. ניתן לדמות אותו לכותרת של כתבה עיתונאית – אם הכותרת מעניינת נמשיך לקרוא, ואם לא נעבור לכתבה הבאה. אני למשל כתבתי באתר שלי 'טוב שבאת. מה לכתוב לך?' הרבה לקוחות שמגיעים אליי מספרים לי שהמשפט גורם להם תחושת ביטחון שהם לא יכולים להסביר אותה במילים. כמובן שאפשר להשתמש במילים מחבקות נוספות כמו 'תודה שהגעת', 'ברוך הבא', 'נעים להכיר', 'איזה כיף שאתה כאן', 'אני כאן בשבילך' ועוד. משפטים אלה נותנים הרגשה מקסימה וגורמים לגולש להבין שיש גורם אנושי מאחורי האתר הווירטואלי.

 מעטפת מחבקת של שירותים

הקפידו לפרט ללקוח את מעטפת השירותים או המוצרים שאתם מעניקים לו. כיום לקוחות מעוניינים לקבל את כל השירותים הדרושים תחת קורת גג אחת ולא להסתובב בין ספקים. גם אם אינכם נותנים מעטפת מלאה של שירות, עדכנו את הלקוח שהנכם עובדים בשיתופי פעולה עם בעלי מקצוע נוספים. לדוגמה, אתר של מעצבת פנים, יוכל להציג ללקוח מידע שדרכה הוא מקבל מעטפת שירות לתכנון ועיצוב הבית, ובמידת הצורך המעצבת משלבת מהנדס, אדריכל, נגר וכו'.

הבליטו את הגורם האנושי

לא משנה איזה מוצר/שירות אתם מוכרים, תנו לגולש תחושה שתמיד אפשר לפנות ולקבל שירות אנושי. דאגו ליצור לחצני התקשרות מהירים בכל דף באתר, או אפשרות להשאיר פרטים. התחושה שיש תמיד את הטלפון של מערך השירות, נותנת ללקוח ביטחון. כמובן שיש לדאוג שיהיה תמיד מענה או חזרה ללקוח בזמנים סבירים.

תנו ללקוח להסתכל עליכם בעיניים

בעולם הווירטואלי אי אפשר לייצר מגע אנושי, הרי יש הבדל בין פגישה פיזית בחנות/משרד, לבין פגישה ווירטואלית באתר. אבל, יש כמה דברים שיכולים לסייע לכם להעביר תחושה מחבקת; כתבו אודות חברה אישי הכולל את שמות המייסדים ואולי גם סיפורון קטן שיגרום לתחושת הזדהות. אופציה נוספת היא לשים תמונה של המייסדים ועובדי החברה, כך הגולש יוכל להסתכל לנותן השירות בעיניים. אגב, אצלי באתר אחוז ההמרה עלה באופן משמעותי מהרגע ששמתי תמונה אישית שלי בעמוד הבית.

אז תביאו חיבוק ?

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!