ללמוד מהטובים ביותר: מה מסתתר מאחורי המסרים של מותגים בינלאומיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לכולנו יש ציטוט של מפורסם שנותן לנו השראה, ואולי אחד כל כך חזק שמלווה אותנו כל החיים. חלקם ידפיסו את המשפט על הקיר במשרד וחלקם יעלו אותו ברשתות חברתיות או יזכירו אותו בשיחות עם חברים, לקוחות ואפילו בהרצאות.

 

הרעיון הוא ללמוד מהטובים ביותר ידוע, ולכן רציתי להביא לכם הצצה ייחודית לעולם המסרים של מותגים בינלאומיים, מה הניע אותם לבחור בסלוגן מסוים ואילו תובנות אנחנו כבעלי עסקים יכולים לקחת מההחלטות שלהם.

 

המסר "Just Do It" של נייקי

נייקי, המותג האייקוני בתחום בגדי ספורט והנעלה, זה שתמצאו בכל פינה בעולם, יישם מספר אסטרטגיות שיווק מוצלחות. הבולטים ביניהם היא מסע הפרסום "Just Do It", אותו תראו מודפס בגאווה על מוצרי המותג. מה שיפה הוא שהסלוגן הומצא בשנת 1988, אבל עד היום הוא רלוונטי. תפקידו של המשפט המושלם הזה הוא לעודד ספורטאים מכל הרמות לפרוץ את הגבולות שלהם ולאמץ גישה שהם יכולים לעשות הכל, כמובן עם המוצרים של נייקי.

 

גישת הקופירייטינג של נייקי הייתה פשוטה אך, העבירה מסר חזק באמצעות הצהרה תמציתית מאוד. "Just Do It" הפך לשם נרדף למותג וגילם את רוח הנחישות וההתמדה של הספורטאים והאנשים שלבשו נייקי. הפרסומות של נייקי בזמנו הציגו ספורטאים מתחומים שונים, והפגינו את מסירותם לתחום הספציפי שלהם, העבודה הקשה וההצלחות. בזכות השיתוף הפעולה עם שחקני הספורט, נייקי מיצבה את עצמה כמותג הספורט החזק בעולם.

 

מה אנחנו יכולים ללמוד מנייקי?

לפעמים אסטרטגיית פרסום לא חייבת להיות מפוצצת, אלא הצהרה פשוטה שמעבירה את המסר בצורה טובה לקהל היעד המדויק של המותג שלכם. נסו למצוא מילים פשוטות של ״היומיום״, כאלו שיהיו ברורות לכולם, אך באותה נשימה גם חזקות ומעבירות מסר עוצמתי.

 

 

המסר"Think Different" של אפל

אפל, המותג הטכנולוגי המוביל בעולם, ויש שיגידו הממכר ביותר, ידוע רבות במוצרים החדשניים ובאסטרטגיות השיווק הייחודיות שלו. בשנת -1997 השיקה אפל את הסלוגן "Think Different", שמטרתו הייתה לבדל את המותג מהמתחרים וגם את המשתמשים והלקוחות שלה משאר המתחרים בשורה תחתונה, מי שבוחר בה הוא אדם ש״חושב אחרת״, שונה מכולם ומיוחד.

 

המסר של אפל התמקד בהשראה והעצמת קהל היעד שלהם לחשוב משהו שונה, לתת להם במה, כאילו הם חלק מקהילה שחושבת באופן שונה מכולם. בפרסומות שלהם הופיעו דמויות משפיעות כמו אלברט איינשטיין, מהטמה גנדי ומרטין לותר קינג ג'וניור, שהדגישו את תרומתם לחברה ואת המחשבה היצירתיות שלהם. הסלוגן "Think Different" מיצב את אפל כמותג מוביל, שונה מכל מה שהשוק מכיר.

 

מה אנחנו יכולים ללמוד מאפל?

כשאנחנו בוחרים מסרים, עלינו לחשוב על קהל היעד שלנו להראות לו שאכפת לנו מהצרכים שלו. בדיוק כמו שאפל עשתה. היא לא חשבה על עצמה, אלא על הלקוח שלה שירכוש אייפון וירגיש שונה מכולם.

 

 

המסר "Share a Coke" של קוקה קולה

קוקה קולה, נחשבת למובילה עולמית בתחום המשקאות, ובשנת 2011 היא השיקה את קמפיין "Share a Coke". המסר בקמפיין נועד ליצור קשר אישי בין הצרכנים למותג על ידי התאמה אישית של בקבוקי ופחיות קוקה קולה עם שמות וביטויים פופולריים.

 

אסטרטגיית הקופירייטינג של קוקה קולה התרכזה בטיפוח תחושת השייכות וקידום אינטראקציה חברתית. על ידי שילוב שמות של אנשים על המוצרים שלהם, קוקה קולה עודדה אנשים לחלוק קולה עם חברים, משפחה ואפילו עם זרים שזה מטורף! כך למעשה קוקה קולה יצרה רגעים מדליקים של שותפות וגם עודדה את הלקוחות המכורים שלה לשתף את החוויות שלהם ברשתות החברתיות.

 

מה אנחנו יכולים ללמוד מהקמפיין של קוקה קולה?

לעודד את הלקוחות שלנו לשתף, ליצור, לדבר ולחוות דרך המותג שלנו חוויות חדשות שיגרמו להם להניע גם את החברים שלהם. בדיוק כמו שקוקה קולה עשתה. חשבו על כתיבת תוכן ייחודית שמייצרת קהילה וחיבור, כל השאר יבוא לבד.

 

המסר של אמזון Personalized Recommendations (ההמלצות אישיות)

אמזון היא חברת מסחר אלקטרוני בינלאומית שבהחלט יצרה מהפכה בדרך שבה כולנו קונים באינטרנט. היא פיתחה מערכת קניות המספקת ההמלצות המותאמת אישית לצרכנים שלה. על ידי מינוף נתוני לקוחות ואלגוריתמים מתוחכמים, אמזון מתאימה את המלצות המוצר להעדפות ולהיסטוריית הגלישה של כל גולש.

 

אמזון מתמקדת במסרים רלוונטיים ומשכנעים ללקוחות שלה. לדוגמה, כאשר משתמש מבקר בדף הבית של אמזון, הוא נתקל מייד בהמלצות המותאמות באופן אישי אליו, וזאת על סמך רכישות קודמות והיסטוריית הגלישה שלו. גם תיאורי המוצרים מדגישים תכונות ויתרונות מרכזיים, ומעודדים משתמשים לקבל החלטות רכישה חכמות יותר. בנוסף, אמזון משתמשת בטכניקות מניעות לפעולה כמו ביקורות ודירוגים של לקוחות, כדי לייצר אמון במוצרים המומלצים.

 

מה אנחנו יכולים ללמוד מאמזון?

לספק ללקוחות שלנו שירותים בהתאמה אישית לצרכים שלכם. תוכלו לעשות זאת על ידי שילוב מסרים ממוקדים לקהל היעד שלכם שמבליטים את היתרונות עבורם. בנוסף, לייצר קמפיין רימרקטינג (פרסום רודף) לגולשים שביקרו באתר שלכם ולא רכשו וגם לייצר אמינות גבוהה במוצרים שלכם על ידי שילוב חוות דעת וביקורות של לקוחות קודמים.

המסר "giving wings" של רד בול

רד בול הוא מותג משקאות אנרגיה פופולרי ותוסס בעולם, הרבה בזכות החסויות האסטרטגית שהוא נותן לאירועי ספורט אקסטרים וספורטאים ברחבי העולם. מדובר על אסטרטגיית שיווק המאפשרת לרד בול ליצר תדמית של מותג צבעוני, ספורטיבי ומלא באדרנלין וגם לכוון את המשקאות שלהם לקהל המחפש ריגושים והרפתקאות.

 

המסר של רד בול של רד בול "giving wings" הוא מדליק, כיוון שהוא מתאר בדיוק את האתגרים שיש לספורטאים שרוצים להגיע לקצה גבול היכולת שלהם. למעשה, המותג אומר להם "רד בול נותן לך כנפיים" ובמילים אחרות ייתן לך ביצועים גבוהים והישגים נועזים אם תיקח שלוק של רד בול רגע לפני התחרות או האימון שלך.

 

מה אנחנו יכולים ללמוד מהמסרים של רד בול?

פשוט להעז. העבירו מסרים חזקים של עוצמה, כתבו סטוריטלינג מנצח, כזה שיגרום לקהל היעד שלכם לעוף ולשאוף הכי גבוה שיש, כמובן בעזרת השירות או המוצר שלכם. זה יכול להיות יועץ פיננסי שמעביר מסר של תעוזה ושאיפה לפרוץ את גבולות היכולת של העסק או מעצבת גרפית שלוקחת חברות ומעיפה אותם כמה רמות למעלה בעזרת עיצובים וצבעים.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!