ככה כותבים אודות חברה שמחבר לקוחות ולא נראה כמו של כולם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אם יש עמוד אחד באתר שבעלי עסקים הכי מזלזלים בו, זה משום מה עמוד ה"אודות".

הרי מה כבר צריך לכתוב? מי אנחנו, מתי קמנו, כמה שנים אנחנו קיימים, אולי כמה פרסים שקיבלנו… וזהו, נכון?

 

אז זהו, שלא.

 

עמוד אודות הוא לא קורות חיים ולא אמור להיראות ככה. הוא לא המקום ׳לדחוף׳  את רשימת ההישגים שלכם. הוא גם לא נועד כדי לסמן וי על “יש לנו טקסט באתר”. האמת היא שזה אחד העמודים הכי חשובים באתר שלכם, כזה שמאפשר ללקוח להחליט אם הוא סומך עליכם, אם הוא מתחבר לסגנון שלכם, ואם הוא בכלל רוצה להמשיך לקרוא ולהיות איתכם בקשר עסקי כלשהוא.

 

ולכן, אם כתבתם עמוד אודות כמו רוב החברות, סתם כזה סטנדרטי – זה הזמן לשדרג אותו ולגרום לו לעבוד בשבילכם, ממש ככה.

 

אז מה הבעיה עם רוב עמודי האודות?

 

בואו נודה בזה: רוב עמודי האודות נראים אותו דבר. “החברה נוסדה בשנת X, על ידי Y ו-Z, ומאז מלווה מאות לקוחות בהצלחה מרובה…” נשמע לכם מוכר?

 

הבעיה היא לא בזה שזה לא נכון, אלא בזה שזה לא מדבר ללקוח.

כשלקוח פוטנציאלי נכנס לאתר שלכם, הוא לא שואל את עצמו “באיזו שנה הוקמה החברה?” אלא, “האם האנשים האלה מבינים אותי? האם הם יכולים לתת לי פתרון? האם הם יודעים מה אני מחפש?”

ברגע שהעמוד שלכם עסוק רק בכם, הוא מפספס אתכם.

 

מה הופך עמוד אודות טוב לעמוד שמוכר?

 

כתיבת אודות חברה היא בעצם כתיבת סיפור עסקי.

כזה שמצליח לעשות לגולש את הדברים הבאים:

  • לגעת ברגש – להראות מי האנשים מאחורי העסק ומה חשוב להם.
  • לשקף ערכים – להסביר מה מניע אותכם ומה מייחד אותכם מהמתחרים.
  • לדבר בשפה של הלקוח – להראות שאתם מבינים את הכאב שלו, את הצורך שלו ואת החלום שלו.
  • להראות מקצועיות בלי להתנשא – לייצר אמון, אבל גם חיבור אנושי, שאגב חסר שהרבה אודות שאני רואה.

 

זה לא אומר שלא להזכיר מתי החברה נוסדה או מי הלקוחות שלכם, אלא שזה יישב בתוך נרטיב. בתוך סיפור סוחף שבאמת משקף את מי שאתם כאנשים.

 

תחשבו על זה כעל דייט ראשון, הרי עמוד האודות הוא כמו דייט, פעם ראשונה שהלקוח מבין מי אתם ומה אתם עושים.

 

אם מישהו יושב מולכם ומתחיל לשפוך רשימת תארים והישגים בלי לעצור לשאול עליך, לא נראה לי שתישארו לשמוע הרבה זמן. בטח תמציאו שיש לכם שיחת זום דחופה… (זה מה שאני הייתי עושה).

 

אבל אם מישהו מספר לכם סיפור, משתף למה התחיל את הדרך, מה חשוב לו, ואיך זה פוגש אותך, פתאום נהיה חיבור. פתאום יש אמון. בא לכם להמשיך לשמוע עוד.

 

כתיבת עמוד אודות חברה צריך לעשות בדיוק את זה.

 

כתיבת אודות חברה שיחבר אליכם גולשים כמו מגנט

 

תשזרו את הסיפור האישי שלכם/של המייסדים

לא צריך להפוך את זה לדרמה הוליוודית, אבל כן לספר למה בחרתם לעשות את מה שאתם עושים, ואיך זה קשור ללקוח שלכם.

 

תציגו ערכים בצורה אותנטית

אל תכתבו "אנחנו חברה אמינה". תראו את זה דרך דוגמה, דרך סיפור קטן, דרך איך אתם עובדים עם לקוחות.

 

תכניסו קצת אנושיות והומור

מותר לכם לחייך גם בטקסט. עמוד אודות טוב גורם ללקוח להרגיש שהוא מכיר אותם קצת יותר דרך המילים.

 

אל תשכחו להניע לפעולה

עמוד אודות לא נגמר בסיפור. תנו ללקוח מסלול המשך כמו: "בואו לראות את הפרויקטים שלנו", "בואו לדבר איתנו", או "בואו לקרוא איך אנחנו עובדים".

 

דוגמאות לשדרוג משפטים יבשים למעניינים

 

במקום: “החברה נוסדה בשנת 2015 ומאז מתמחה במתן שירותים מגוונים ללקוחותיה.”

תכתבו: “מאז 2015 אנחנו מלווים ללקוחות בדיוק כמוך להפוך רעיונות למציאות, עם שירות אישי ומקצועי שמלווה אותם לכל אורך הדרך.”

 

במקום: “אנחנו מקצוענים בתחומנו.”

תכתבו : “מה שמניע אותנו הוא לא רק לדעת מה לעשות, אלא לגרום ללקוחות שלנו להרגיש שהם בידיים טובות.”

 

תנו ללקוח סיבה אחת להתחבר אליכם

 

בסוף, עמוד האודות הוא המקום שבו הלקוח שואל את עצמו: “האם האנשים האלה מרגישים לי נכונים?”. הוא לא מחפש רשימת מכולת של הישגים, אלא סיבה להאמין, להרגיש חיבור, ולבחור דווקא בכם כנותני שירות.

 

אז בואו נסכם…

כתיבת אודות חברה זה לא עליכם ולא בשבילכם. אלא ללקוח שלכם וזה מה שאני תמיד אומרת ללקוחות שלי. הכוח של עמוד האודות הוא ביכולת שלו לייצר חיבור אנושי ולבנות אמון, ואמון בונים מחיבור, מסיפור ולא ממילים ״מכובסות״.

 

תזכרו שעמוד אודות חברה הוא לא עוד עמוד טכני באתר, זה לב. זה המקום שבו העסק שלכם מקבל פנים, קול ואופי.

 

אז אם לא השקעתם עד היום בכתיבת אודות חברה מקצועי, עכשיו הזמן. זה יכול להיות ההבדל בין לקוח שעובר הלאה, לבין לקוח שמשאיר פרטים ופותח את הארנק.

 

אני אתי דהאן, כתבת תוכן לאתרים מעל 10 שנים. במהלך השנים כתבתי מאות (ואולי אלפי אבל מי סופר) אודות חברה ללקוחות שלי במגוון סגנונות. כתבתי סיפורים שבאמת עבדו ועדיין עובדים ברשת ללקוחות שלי.

 

דברו איתי, מה יכול להיות 🙂

 

 

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!