איך יוצרים אסטרטגיית שיווק לעסק? קבלו דוגאמות של מותגים בינלאומיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

נרצה או לא, מותגים גדולים ברחבי העולם הציבו רף גבוה לאסטרטגיות שיווק, ולנו נותר רק ללמוד מהם. מותגים אלו לא רק מבינים את קהל היעד שלהם, אלא גם יודעים לייצר קהל שבוי באמצעות מסרים עוצמתיים וקופירייטינג משכנע.

 

יצאתי למחקר קטן, חזרתי עם תובנות שאני ממש רוצה לשתף אתכם. חקרתי את אסטרטגיות השיווק המופעלות על ידי כמה מהמותגים הגדולים בעולם, כאלה שמבוססים על קופירייטינג משכנע, העברת מסרים מדויקת, כתיבת תוכן שיווקי מנצח וכזה שמדבר אל הרגש.

 

תובנה 1: הבנת קהל היעד

מותגים גדולים מצליחים, קודם כל מכירים בחשיבות ההבנה של קהל היעד שלהם בצורה יסודית. הם משקיעים זמן ומשאבים רבים במחקר שוק כדי לקבל תובנות לגבי ההעדפות, הצרכים והרצונות של הלקוחות שלהם. על ידי הבנת קהל היעד שלהם, הם מייצרים מסרים שיווקיים שגורמים לקהל לפתח חיבור רגשי.

 

תובנה 2: לתת ערך ייחודי

ההיבט המרכזי באסטרטגיות שיווק אפקטיביות טמון ביצירת ערך ייחודי המבדיל את המותג מהמתחרים שלו. מותגים גדולים משקיעים מאמצים רבים בפיתוח נרטיב משכנע שמדגיש את היתרונות הייחודיים שהם מציעים. מסר המלווה בערך מייצר תדמית של מותג בלתי נשכח ומעביר את הערך הלאה ללקוחות הפוטנציאליים במסרים, בצבעים ובכלל.

 

תובנה 3: אומנות השכנוע דרך סיפור

קופירייטינג ממלא תפקיד מרכזי באסטרטגיות השיווק של מותגים גדולים. מותגים גדולים שוכרים את שירותיהם של קופירייטרים מיומנים שיודעים לייצר סטוריטלינג משכנע. באמצעות כותרות משכנעות, טקסט מרתק הנעה לפעולה ועוד של מסרים ברשתות חברתיות, מעבירים ביעילות את מסרי המפתח של המותג לקהל השבוי.

 

תובנה 4: עקביות בהעברת המסרים

עקביות סופר חשובה כשמדובר על בניית זהות מותג חזקה. מותגים גדולים מקפידים שהמסרים שלהם יהיו עקביים בכל ערוצי השיווק. בין אם זה מסע פרסום ברשתות חברתיות, פרסומת בטלוויזיה או דף נחיתה באתר, תמיד תמיד המסרים הכתובים והוויזואליים המרכזיים של המותג יהיו זהים מבחינת סגנון, מילים וטון. עקביות זו עוזרת לבנות אמון בקרב קהל היעד ומחזקת את זהות המותג.

 

תובנה 5: מינוף שיווק משפיענים

שיווק באמצעות משפיענים התגלה ככלי רב עוצמה עבור מותגים גדולים. דרכם הם יכולים להגיע לקהל היעד שלהם בדרך אותנטית. שיתוף פעולה בתעשיות שונות מאפשר למותגים לנצל את האמון והאמינות של העוקבים שלהם וכך להעצים את המותג והמכירות. למעשה, למשפיענים בעלי כמות גדולה של עוקבים, יש טכניקות ייחודיות הבנויות על סיפור שיכול להיות גם אישי, אבל מה שחשוב הוא שהם יוצרים באזז ומחקרים מראים זאת בבירור.

 

תובנה 6: שימוש בוויזואלי וסרטונים

נראה שהיום סרטון אחד יכול להיות שווה יותר לא מאלף תמונות, אבל מהרבה. יצירת סרטונים קצרים ברשתות חברתיות מייצרים באזז עצום, במיוחד כשהם נעשים ויראליים ורצים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק. מותגים גדולים משקיעים משאבים רבים כדי לייצר סרטונים ויזואליים מושכים ואותנטיים ומשלבים בהם את המוצרים שלהם עם תכנים המדברים לקהל היעד.

 

 

תובנה 7: ניצול מיטבי של הרשתות החברתיות לשיפור השירות

מותגים גדולים מנצלים היטב את הפוטנציאל העצום של המדיה החברתית ומשתמשים בה כפלטפורמה שיווקית עוצמתית לייעול מערך השירות ללקוחות. הם ממנפים ערוצי מדיה חברתית שונים כדי לתקשר עם הקהל שלהם, לבנות נאמנות למותג וליצור באזז ברשת. החל מיצירת תכנים אינטראקטיביים, סרטונים חיים וקמפיינים. בנוסף, הם רואים ברשתות חברתיות כלי לשיפור השירות ללקוחות ומתן מענה מהיר בזמן אמת לתלונות ותיוגים של לקוחות לא מרוצים.

 

תובנה 8: שיווק מבוסס נתונים

מותגים גדולים עושים שימוש בנתוני הלקוחות כדי לספק חוויות מותאמות אישית. הם משתמשים בכליBI  (בינה עסקית) המנתחים את ההתנהגות של הצרכנים, העדפות והיסטוריית רכישות, כדי לפלח את הקהל המדויק ולהעביר מסרים שיווקיים מותאמים להם. על ידי התאמה אישית של התקשורת שלהם, מותגים אלו יוצרים תחושה של בלעדיות, וגורמים ללקוחות להרגיש ייחודיים ולא ששיווקו להם משהו כללי ׳כמו של כולם׳.

 

טוב, אז כאן מגיע הסיכום שלי 🙂

לאחר שחקרתי את אסטרטגיות השיווק של מותגים גדולים, גיליתי לא מעט תובנות שגם אני כעסק קטן יכולה ליישם, במיוחד את ההבנה של קהל היעד שלי ושל הלקוחות שאני כותבת להם. רק לאחר שהבנו מיהו קהל היעד, נוכל לייצר קופירייטינג משכנע ולהעביר אליו מסרים מדויקים, אותנטיים ועקביים. בנוסף, אם עד עכשיו ידעתי כמה רשתות חברתיות עוצמתיות, עכשיו אני מבינה פי כמה וכמה. נראה שתוכן חייב להיות גם ויזואלי, כלומר להיות מבוסס על סרטונים קצרים שיחברו אלינו את קהל היעד.

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!