"איך מכינים סליים" ואיך זה קשור לקידום על ידי תוכן שיווקי?

אם תקליקו בגוגל את השאלה "איך מכינים סליים", תגיעו בקלות למגוון סרטונים של זאטוטים שמצלמים באמצעות מצלמות חובבניות מתכונים משונים להכנת הסליים המדובר. אז כן, גם אני אימא לילד מתבגר ועוד שתי בנות (של בן הזוג), ולכן נכנסתי לאטרף של הסליים המדובר וישבתי שעות לרקוח סליים ביתי ממתכונים עם קצף גילוח, עם ג'ל פרסיל, עם קורנפלור, טיפות עיניים. מה לא ניסינו כדי להגיע לסליים המדובר. תכלס, חוץ מלכלוך לא יצא משהו נורמלי באמת.

כדי לסבר את האוזן למי שלא מכיר, סליים הוא שיגעון די חדש, סוג של ג'לי כזה שכיף לשחק אתו בידיים. יש לו אמנם ריח נעים, אבל לטעמי המגע שלו ממש דוחה. זה אומר שזה בדיוק מה שילדים אוהבים בגיל הזה שבו מזעזעים הורים. מה שכן, למדתי מזה הרבה על הדרך שבה אפילו חובבנים מצליחים לשווק את עצמם ולהיות פופולריים. תחשבו על זה לרגע, אם הזאטוטים הצליחו לשווק את ה"מתכונים" שלהם בצורה אורגנית ולהגיע לאלפי צפיות ביום, גם אנחנו כבעלי עסקים יכולים.

אז נתחיל בכותרת הסולידית "איך מכינים סליים" שהניבה אלפי חיפושים בחודש!

חיפושים כדוגמת שאלות כאלה הם הנפוצים ביותר במנוע החיפוש של גוגל. גוגל בנוי כך שכל שאלה שתשאלו בניסוח שמעניין אתכם יניב לכם תשובה רלוונטית. אז בואו נעשה סדר ונראה למה גוגל תעדיף לקדם שאלות לדף הראשון.

קידום אורגני עובד בצורה פשוטה: חברת גוגל מעוניינת להיות "מרכז מידע ענק" כדי לקדם את הקידום הממומן שלה, שממנו היא מרוויחה הרבה, אבל הרבה כסף. לדוגמה, יש אפילו חברות שמשקיעות 300 אלף שקל בחודש רק על קידום ממומן. קידום אורגני למעשה מהווה כלי עבורה כדי לבסס מוניטין בתחום המידע, ולכן היא תעדיף להציג בראש תוצאות החיפוש רק תכנים איכותיים ופופולריים. קידום אתרים אורגני מבוסס בדיוק על שיטה זאת, המאפשרת לבעלי אתרים "להוכיח" לגוגל שהמידע שלה הכי רלוונטי. זה מה שגורם לנו להזין מאמרים איכותיים  ופופולריים. מובן שיש עוד כמה וכמה שיטות ופעולות שיש לבצע על ידי מקדם אתרים.

בחירת כותרת נפוצה היא אחד הכלים המצוינים להביא טרפיק לאתר שלנו. כך נזכה בדירוג גבוה מבחינת גוגל, ועל הדרך גם מחשיפה שיכולה להמיר בקלות לכסף, ממש כמו הכותרת "איך מכינים סליים". הלוואי שיכולנו לקבל את כל החיפושים ישירות לאתר שלנו, שהגיע אגב באוקטובר ליותר מ – 22,000 חיפושים.

דוגמאות לכותרות:

  • איך מנקים ספות? (עבור חברות ניקיון)
  • איך פותחים סתימה? (עבור חברות אינסטלציה)
  • איך מעצבים את הבית? (עבור מעצבי פנים)
  • איך מתמודדים עם ילדים בחופש הגדול? (מטפלים לילדים או מקומות בילוי)
  • מה ללבוש לדייט ראשון? (חנויות אופנה אונליין)
  • איך עושים סדר פיננסי בעסק? (יועצים פיננסים ורואי חשבון)
  • איך בוחרים עורך דין לרכישת דירה? (עורך דין מקרקעין)

אנו רואים שאלה שאלות די פשוטת מבחינת ניסוח הכותרות, יחד עם זאת עליכם להבין כי הן שאלות מאוד נפוצות לחיפוש במנוע של גוגל. ייתכן כי תופיעו בראש תוצאות החיפוש במידה וגולש ילחץ על הכתבה שלכם וכך תקבלו לידים איכותיים!

השתמשו בחוכמה בשיטת הכותרת "קליק בייט"

כותרת WOW תאפשר לנו להכפיל את מספר הכניסות אליה, אבל אני לא מדברת על כותרת קליק בייט. מי שלא יודע, קליק בייט הוא שיטה די פח, שכוללת כותרת מוגזמת ופרובוקטיבית המיועדת למשוך את הגולש ולרוב התוכן בה לא יהיה איכותי. אתרי חדשות (אתרי פח כמובן) למדו את השיטה הזאת, אבל מהר מאוד גם פייסבוק וגוגל למדו להכיר אותה והם יודעים להבין שמדובר בכתבה מפוקפקת. מהר מאוד תמצאו את עצמכם במצב לא נעים, מה גם שהגולש שייכנס לכתבה בגלל הכותרת "המפוצצת" ויראה תוכן רדוד יהפוך את עורו, וודאי לא תרצו את זה.

אז כן, חבר'ה, תתחילו לכתוב תכנים איכותיים לבלוג, כך שיטת ה"קליק בייט" תעבוד לטובתכם בלבד. תוכלו ללכת לכיוון של שאלה שהיא דרך נהדרת, ואפילו ליצור סרטון בצורה של שאלה וכך להגדיל את הטראפיק לאתר שלכם אם תעניקו לגולש ערך מוסף וטיפים אמיתיים בגובה העיניים. בדרך זאת הוא יבין שמדובר בחברה מקצועית שמבינה עניין וכדאי לרכוש ממנה מוצרים.

פשטות ומסרים בגובה העיניים – ממש כמו בסרטוני הכנת הסליים

מה שעוד משך את תשומת לבי בסרטונים החמודים של הילדים שהסריטו את עצמם מכינים סליים הוא הדיבור בגובה העיניים, ופה יש לנו הרבה מה ללמוד מהם. כך שבמקום לערוך סרטונים עם רקעים מאולתרים, צלמו את עצמכם ברקע של המשרד. כן, בהחלט, גם לא הכל חייב להיות טיפ טופ מסודר, שיהיה קצת בלגן טבעי של שגרת יום עבודה, לא קרה כלום.

עוד משהו, במקום להגיש ולכתוב מסר מעונב לגולש – דברו אליו בגובה העיניים. עזבו אתכם מקלישאות ומשפה גבוהה כי אף אחד לא באמת אוהב את זה. דברו וכתבו מסרים ברורים, נעימים וגם אל תגזימו במסרים האגרסיביים. תנו לגולש להרגיש אתכם, שדרו לו חמימות, טבעיות וספונטניות.

אז לקראת הסוף, קבלו סרטון מתוק להכנת סליים ?